Kurumsal

Hakkımızda

1. AMAÇ: Bu prosedür EUROBANO işletmesinin, İnsan Haklarına ilişkin benimsediği ilkeleri
yansıtarak; çalışanlarına ve iş ortaklarına yol gösterici bir rehber oluşturmaktır.
Bu politika; İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler (BM) Küresel İlkeler
Sözleşmesi, BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Temel ILO Sözleşmeleri, OECD’nin Çokuluslu
Şirketler için Rehber İlkeleri, BM İş Hayatı ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri ve ulusal yasalar temel
alınarak hazırlanmıştır. İşletmemiz bünyesinde ve bağlı şirketlerde çalışanlar ve tüm iş ortakları için
geçerli olan etik ilkeleri ve çalışma yaşamındaki davranış standartlarını içeren Sosyal Uygunluk
Politikamız ile uyumludur.
2. KAPSAM: Bu politika, şirketimiz bünyesindeki tüm işletmeler, tedarikçiler ve bayiler dâhil olmak
üzere, şirketin iş ilişkisi kurduğu tüm kurum ve kuruluşlar (“iş ortakları”) için geçerlidir. İşletmemiz, iş
ortaklarının da bu politikada belirtilen ilkeleri uygulamalarını ve benzer politikalar benimsemelerini
teşvik eder.
3. SORUMLULAR: Bu politikanın uygulanmasından işletmemiz Üst Yönetimi ve İnsan Kaynakları
Sorumlusu sorumludur. İnsan Hakları Politikasındaki kural ve düzenlemelere uyulmaması
durumunda bildirim, inceleme ve yaptırım mekanizmalarının belirlenmesi ve işletilmesinin üst
gözetiminden sorumludur.
4. UYGULAMA:
4.1. Sosyal Uygunluk Politikası ve Davranış Kuralları
İşletmemiz; faaliyet gösterdiği tüm iş yerlerinde insan haklarına saygılı şekilde operasyonlarını
yürütmektedir. Şirket, çalışanların kendilerini geliştirebilecekleri, fikirlerini özgürce dile
getirebilecekleri ve ayrımcılığa maruz kalmayacakları uluslararası standartlara uygun, insan
haklarına saygılı bir iş ortamı sunmak için çalışır.
İşletmemiz bu ortamın sağlanması için Sosyal Uygunluk Politikasını hazırlamıştır.
EUROBANO değişen dünya ihtiyaçları ve tüm dünyada gelişen / dönüşen üretim anlayışının
farkındadır. Bu kapsamda ürüne yönelik kaliteye ek olarak sosyal anlamda sorumlulukları olduğunu
bilir ve buna göre hareket eder.
İşletmemiz Sosyal Sorumluluk Politika ve İlkelerini oluştururken;
 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası,
 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi,
 BM Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme ile Çocuk Haklarına Dair Sözleşme,
 Ülkemizin taraf olduğu ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) Sözleşmeleri,
 Birleşmiş Milletler İş Dünyası ve İnsan Hakları İlkeleri,
 Çokuluslu Şirketler İçin OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) İlkeleri
 AMFORI BSCI Davranış Kuralları gerekliliklerinden faydalanmıştır.
Sosyal Sorumluluk uygulamalarımızda temel ilkelerimiz şunlardır:
 Çalışanları din, ırk, renk, dil, etnik köken, siyasi görüş, medeni durum, yaş, hamilelik, engellilik
durumu veya cinsiyet ayrımına göre değil, işi yapabilme becerilerini esas alarak istihdam eder,
ücretlendirmeleri, sosyal yardım ve terfileri de bu doğrultuda gerçekleştiririz. Bu kapsamda
işletmemizde ve tedarik zincirimizde ayrımcılığın tolere edilmediğini tüm paydaşlarımıza
duyururuz.
 Çalışanlarımızın sendika ve toplu sözleşme haklarını biliriz ve bu hakkı tanırız. Bu doğrultuda
işletmemizde mutlaka çalışan temsilcisi olmasını destekleriz.
 Çalışma saatlerinin belirlenmesinde yürürlükteki kanun ve yükümlülükleri, fazla mesaide

PROSEDÜRLER

Dok. No: PR-22
Yayın Tarihi:08.11.2023
Rev. No: 00

İnsan Haklarının Korunması

Prosedürü

Rev.Tarihi
Sayfa 2
/ 2

HAZIRLAYAN ONAYLAYAN
Y.S.T. GENEL MÜDÜR

gönüllülük esasını dikkate alırız.
 Normal ve fazla çalışma ödemelerini yasal şartların belirlediği şekilde gerçekleştiririz.
 Liyakate ve yaşam şartlarına göre ücretlendirmeyi esas alırız.
 Her çalışanın kişiliğine ve onuruna saygı göstermek, kurumsal cezalandırma yapmamak, sözlü,
fiziksel ve psikolojik taciz, şiddet ya da zorlamayı tolere etmemek temel ilkelerimizden birisidir.
 Çalışanların stratejik ve teknik karalara katılımının sağlanması, çalışanlarımız arasında fırsat
eşitliği sağlamak, insan kaynakları yaklaşımımızın temel direğini oluşturmaktadır.
 Kuruluşumuz bünyesinde ve paydaşlarında çocuk işçilik kesinlikle tolere edilmez ve genç işçiler
için korumalı çalışma uygulanır.
 İşçi sağlığı ve iş güvenliği kuruluşumuzun temel önceliği olup, tüm çalışanların çalışma
koşullarının iyileştirilmesi ve güvensiz çalışmanın önlenmesi önceliğimizdir.
 İklim krizine bakışımızı ve çevreye karşı duyarlılığımızı tüm yasal şartları yerine getirerek ve
çalışanlarımızla bilinçlendirme toplantıları yaparak somutlaştırırız.
 Tüm çalışanlarımız ve paydaşlarımız yolsuzluk ve rüşveti asla tolere etmeyeceğimiz hususunda
bilgilendiririz.
 İşletmemizde toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmesi hususunda kadın personel
istihdamı yapılır ve sosyal uygunluk eğitimlerimizin içeriği tüm çalışanlar için toplumsal cinsiyet
eşitliği konusunda farkındalık oluşturacak şekilde düzenlenir.
5. İNSAN HAKLARI İHLAL DURUMLARIN TESPİTİ, İHBARI VE ÇÖZÜLMESİ
5.1 Tespit ve İhbar
Başta “Sosyal Uygunluk Politikası” olmak üzere işletmemizde insan haklarına dair tüm etik değerlere
ilişkin politika ve prosedürlere aykırı davranışlar;
 Sorumlular tarafından tespit edilebilir
 Çalışanlar tarafından Dilek-Şikayet Prosedürü kapsamında sözlü ya da yazılı olarak
bildirilebilir,
 Tedarikçiler ya da paydaşlar tarafından doğruda, web sitesi ya da mail vasıtasıyla işletmemize
iletilebilir.
Burada dikkat edilecek husus iftiranın ya da mesnetsiz iddiaların da işletmemiz tarafından disiplin suçu
olarak kabul edilmiş ve duyurulmuş olmasıdır.
5.2 İhlallerin Çözülmesi:
İhlaller; kayıtlar ya da şahitler ile somutlaştırılır, taraflara yazılı olarak bildirilerek Disiplin Kurulunda
görüşülmek üzere savunma istenir. İhlalin netleştirilmesi sonrasında disiplin süreci işletilerek Disiplin
Prosedürü ya da ülke kanunlarına göre karar verilir.
İhlallere yönelik tespitler sonrasında ihlalin tekrar yaşanmamasına ilişkin Düzeltici Faaliyet planlanır ve
Y.S. Temsilcisi ile İnsan Kaynakları Sorumlusu tarafından takip edilir.
6. KURALLAR
 Bu politika altında endişelerini bildiren herhangi bir çalışana karşı hiçbir misillemede
bulunulmayacak veya karşı işlem yapılmayacaktır.
 İnsan haklarına uygun çalışma ortamının sağlanması ve düzeltici faaliyetler için gerekirse
işletmemiz finansal bütçe ayırır.
7. İLGİLİ DOKÜMANLAR VE KAYITLAR
 Sosyal Uygunluk Politikası
 Dilek Şikayet Prosedürü
 Disiplin Prosedürü

Vizyonumuz

Eurobano her zaman kalite ve müşteri memnuniyetini ön planda tutup müşterilerine en iyi ürünü en iyi fiyata sunmayı kendine görev edinmiştir

Misyonumuz

Şirketimizin yetenek ve kapasitesi doğrultusunda müşterilerimizin tüm ürün ve hizmet beklentilerini dünya standartlarında karşılamak,

Dünya, ülke ve bölge ekonomisine katkıda bulunmak,

Mevcut ürünlerimiz ile faaliyet bölgelerimizin gelişiminde önemli roller almak.

Kalite Politikamız

  1. AMAÇ: Bu prosedür EUROBANO işletmesinin, İnsan Haklarına ilişkin benimsediği ilkeleri yansıtarak; çalışanlarına ve iş ortaklarına yol gösterici bir rehber oluşturmaktır.

Bu politika; İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler (BM) Küresel İlkeler Sözleşmesi, BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Temel ILO Sözleşmeleri, OECD’nin Çokuluslu Şirketler için Rehber İlkeleri, BM İş Hayatı ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri ve ulusal yasalar temel alınarak hazırlanmıştır. İşletmemiz bünyesinde ve bağlı şirketlerde çalışanlar ve tüm iş ortakları için geçerli olan etik ilkeleri ve çalışma yaşamındaki davranış standartlarını içeren Sosyal Uygunluk Politikamız ile uyumludur.

 

  1. KAPSAM: Bu politika, şirketimiz bünyesindeki tüm işletmeler, tedarikçiler ve bayiler dâhil olmak üzere, şirketin iş ilişkisi kurduğu tüm kurum ve kuruluşlar (“iş ortakları”) için geçerlidir. İşletmemiz, iş ortaklarının da bu politikada belirtilen ilkeleri uygulamalarını ve benzer politikalar benimsemelerini teşvik eder.

 

  1. SORUMLULAR: Bu politikanın uygulanmasından işletmemiz Üst Yönetimi ve İnsan Kaynakları Sorumlusu sorumludur. İnsan Hakları Politikasındaki kural ve düzenlemelere uyulmaması durumunda bildirim, inceleme ve yaptırım mekanizmalarının belirlenmesi ve işletilmesinin üst gözetiminden sorumludur.

 

  1. UYGULAMA:
    1. Sosyal Uygunluk Politikası ve Davranış Kuralları

İşletmemiz; faaliyet gösterdiği tüm iş yerlerinde insan haklarına saygılı şekilde operasyonlarını yürütmektedir. Şirket, çalışanların kendilerini geliştirebilecekleri, fikirlerini özgürce dile getirebilecekleri ve ayrımcılığa maruz kalmayacakları uluslararası standartlara uygun, insan haklarına saygılı bir iş ortamı sunmak için çalışır.

İşletmemiz bu ortamın sağlanması için Sosyal Uygunluk Politikasını hazırlamıştır.

 

EUROBANO değişen dünya ihtiyaçları ve tüm dünyada gelişen / dönüşen üretim anlayışının farkındadır. Bu kapsamda ürüne yönelik kaliteye ek olarak sosyal anlamda sorumlulukları olduğunu bilir ve buna göre hareket eder.

İşletmemiz Sosyal Sorumluluk Politika ve İlkelerini oluştururken;

  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası,
  • İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi,
  • BM Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme ile Çocuk Haklarına Dair Sözleşme,
  • Ülkemizin taraf olduğu ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) Sözleşmeleri,
  • Birleşmiş Milletler İş Dünyası ve İnsan Hakları İlkeleri,
  • Çokuluslu Şirketler İçin OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) İlkeleri
  • AMFORI BSCI Davranış Kuralları gerekliliklerinden faydalanmıştır.

Sosyal Sorumluluk uygulamalarımızda temel ilkelerimiz şunlardır:

  • Çalışanları din, ırk, renk, dil, etnik köken, siyasi görüş, medeni durum, yaş, hamilelik, engellilik durumu veya cinsiyet ayrımına göre değil, işi yapabilme becerilerini esas alarak istihdam eder, ücretlendirmeleri, sosyal yardım ve terfileri de bu doğrultuda gerçekleştiririz. Bu kapsamda işletmemizde ve tedarik zincirimizde ayrımcılığın tolere edilmediğini tüm paydaşlarımıza duyururuz.
  • Çalışanlarımızın sendika ve toplu sözleşme haklarını biliriz ve bu hakkı tanırız. Bu doğrultuda işletmemizde mutlaka çalışan temsilcisi olmasını destekleriz.
  • Çalışma saatlerinin belirlenmesinde yürürlükteki kanun ve yükümlülükleri, fazla mesaide gönüllülük esasını dikkate alırız.
  • Normal ve fazla çalışma ödemelerini yasal şartların belirlediği şekilde gerçekleştiririz.
  • Liyakate ve yaşam şartlarına göre ücretlendirmeyi esas alırız.
  • Her çalışanın kişiliğine ve onuruna saygı göstermek, kurumsal cezalandırma yapmamak, sözlü, fiziksel ve psikolojik taciz, şiddet ya da zorlamayı tolere etmemek temel ilkelerimizden birisidir.
  • Çalışanların stratejik ve teknik karalara katılımının sağlanması, çalışanlarımız arasında fırsat eşitliği sağlamak, insan kaynakları yaklaşımımızın temel direğini oluşturmaktadır.
  • Kuruluşumuz bünyesinde ve paydaşlarında çocuk işçilik kesinlikle tolere edilmez ve genç işçiler için korumalı çalışma uygulanır.
  • İşçi sağlığı ve iş güvenliği kuruluşumuzun temel önceliği olup, tüm çalışanların çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve güvensiz çalışmanın önlenmesi önceliğimizdir.
  • İklim krizine bakışımızı ve çevreye karşı duyarlılığımızı tüm yasal şartları yerine getirerek ve çalışanlarımızla bilinçlendirme toplantıları yaparak somutlaştırırız.
  • Tüm çalışanlarımız ve paydaşlarımız yolsuzluk ve rüşveti asla tolere etmeyeceğimiz hususunda bilgilendiririz.
  • İşletmemizde toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmesi hususunda kadın personel istihdamı yapılır ve sosyal uygunluk eğitimlerimizin içeriği tüm çalışanlar için toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık oluşturacak şekilde düzenlenir.

 

  1. İNSAN HAKLARI İHLAL DURUMLARIN TESPİTİ, İHBARI VE ÇÖZÜLMESİ
  1. Tespit ve İhbar

Başta “Sosyal Uygunluk Politikası” olmak üzere işletmemizde insan haklarına dair tüm etik değerlere ilişkin politika ve prosedürlere aykırı davranışlar;

  • Sorumlular tarafından tespit edilebilir
  • Çalışanlar tarafından Dilek-Şikayet Prosedürü kapsamında sözlü ya da yazılı olarak bildirilebilir,
  • Tedarikçiler ya da paydaşlar tarafından doğruda, web sitesi ya da mail vasıtasıyla işletmemize iletilebilir.

Burada dikkat edilecek husus iftiranın ya da mesnetsiz iddiaların da işletmemiz tarafından disiplin suçu olarak kabul edilmiş ve duyurulmuş olmasıdır.

  1. İhlallerin Çözülmesi:

İhlaller; kayıtlar ya da şahitler ile somutlaştırılır, taraflara yazılı olarak bildirilerek Disiplin Kurulunda görüşülmek üzere savunma istenir. İhlalin netleştirilmesi sonrasında disiplin süreci işletilerek Disiplin Prosedürü ya da ülke kanunlarına göre karar verilir.

İhlallere yönelik tespitler sonrasında ihlalin tekrar yaşanmamasına ilişkin Düzeltici Faaliyet planlanır ve Y.S. Temsilcisi ile İnsan Kaynakları Sorumlusu tarafından takip edilir.

  1. KURALLAR
  • Bu politika altında endişelerini bildiren herhangi bir çalışana karşı hiçbir misillemede bulunulmayacak veya karşı işlem yapılmayacaktır.
  • İnsan haklarına uygun çalışma ortamının sağlanması ve düzeltici faaliyetler için gerekirse işletmemiz finansal bütçe ayırır.
  1. İLGİLİ DOKÜMANLAR VE KAYITLAR
  • Sosyal Uygunluk Politikası
  • Dilek Şikayet Prosedürü
  • Disiplin Prosedürü
  • Olay Tutanağı

Çevre Politikamız

Eurobano, tüm faaliyetlerinde toplumsal yarar ve çevreye saygı ilkelerini göz önünde bulundurur. Şirket çalışanlarını, yatırımcılarını ve genel kamuoyunu çevre konusunda bilinçlendirmek için maksimum çabayı sarf eder. Eurobano Çalışanları iyi bir vatandaş olma bilinciyle, toplumsal konularda duyarlı bir şekilde hareket ederler.

Bu anlamda, faaliyetlerimizi çevreye duyarlı olarak yürütmek ve gelecek nesillere yaşanabilir bir çevre bırakmak politikamızın temelini oluşturmaktadır.


Çevre Hedeflerimiz;

Faaliyet ve hizmetlerimiz ile tüm Çevre mevzuatına uymak,

Uluslararası çevre standartlarını, ülke ve işletme şartlarını göz önünde bulundurarak uygulamak,

Kirliliğin önlenmesini, atıkların geri kazanılmasını ve atık miktarlarının azaltılmasını desteklemek ve bunların sonuçlarını sürekli izleyerek kontrol altında tutmak,

Doğal kaynaklar ve enerjiyi daha verimli kullanmak için; yeni yöntemler ile önlemler araştırmak, uygulamak ve sürekli geliştirmek,

Kaza ve olağanüstü durumlar nedeniyle oluşabilecek kirliliğe hızlı ve etkin şekilde müdahale edebilmek için; acil durum müdahale planları hazırlamak, tatbikatlar ile etkinleştirmek,

Çevre politikası ve hedeflerinin her düzeyde anlaşılması ve tam olarak uygulanması için; tüm çalışanlarımız ve iş ortaklarımızın katılımı ile eğitim ve toplantılar düzenlemek,

Çevre yönetim sisteminin performansını; düzenli olarak izlemek, değerlendirmek ve sürekli geliştirmektir.

Sosyal Sorumluluk Politikamız

EUROBANO değişen dünya ihtiyaçları ve tüm dünyada gelişen / dönüşen üretim anlayışının farkındadır. Bu kapsamda ürüne yönelik kaliteye ek olarak sosyal anlamda sorumlulukları olduğunu bilir ve buna göre hareket eder. 

İşletmemiz Sosyal Sorumluluk Politika ve İlkelerini oluştururken; 

  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 
  • İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, 
  • BM Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme ile Çocuk Haklarına Dair Sözleşme,
  • Ülkemizin taraf olduğu ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) Sözleşmeleri,
  • Birleşmiş Milletler İş Dünyası ve İnsan Hakları İlkeleri,
  • Çokuluslu Şirketler İçin OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) İlkeleri
  • AMFORI BSCI Davranış Kuralları gerekliliklerinden faydalanmıştır.

Sosyal Sorumluluk uygulamalarımızda temel ilkelerimiz şunlardır:

  • Çalışanları din, ırk, renk, dil, etnik köken, siyasi görüş, medeni durum, yaş, hamilelik, engellilik durumu veya cinsiyet ayrımına göre değil, işi yapabilme becerilerini esas alarak istihdam eder, ücretlendirmeleri, sosyal yardım ve terfileri de bu doğrultuda gerçekleştiririz. Bu kapsamda işletmemizde ve tedarik zincirimizde ayrımcılığın tolere edilmediğini tüm paydaşlarımıza duyururuz.

  • Çalışanlarımızın sendika ve toplu sözleşme haklarını biliriz ve bu hakkı tanırız. Bu doğrultuda işletmemizde mutlaka çalışan temsilcisi olmasını destekleriz.

  • Çalışma saatlerinin belirlenmesinde yürürlükteki kanun ve yükümlülükleri, fazla mesaide gönüllülük esasını dikkate alırız.

  • Normal ve fazla çalışma ödemelerini yasal şartların belirlediği şekilde gerçekleştiririz.

  • Liyakate ve yaşam şartlarına göre ücretlendirmeyi esas alırız.

  • Her çalışanın kişiliğine ve onuruna saygı göstermek, kurumsal cezalandırma yapmamak, sözlü, fiziksel ve psikolojik taciz, şiddet ya da zorlamayı tolere etmemek temel ilkelerimizden birisidir. 

  • Çalışanların stratejik ve teknik karalara katılımının sağlanması, çalışanlarımız arasında fırsat eşitliği sağlamak, insan kaynakları yaklaşımımızın temel direğini oluşturmaktadır.

  • Kuruluşumuz bünyesinde ve paydaşlarında çocuk işçilik kesinlikle tolere edilmez ve genç işçiler için korumalı çalışma uygulanır.

  • İşçi sağlığı ve iş güvenliği kuruluşumuzun temel önceliği olup, tüm çalışanların çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve güvensiz çalışmanın önlenmesi önceliğimizdir.

  • İklim krizine bakışımızı ve çevreye karşı duyarlılığımızı tüm yasal şartları yerine getirerek ve çalışanlarımızla bilinçlendirme toplantıları yaparak somutlaştırırız. 

  • Tüm çalışanlarımız ve paydaşlarımız yolsuzluk ve rüşveti asla tolere etmeyeceğimiz hususunda bilgilendiririz.

  • İşletmemizde toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlendirilmesi hususunda kadın personel istihdamı yapılır ve sosyal uygunluk eğitimlerimizin içeriği tüm çalışanlar için toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık oluşturacak şekilde düzenlenir.

     

 

EUROBANO TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ 

Kişisel Veri Sorumlusunun Ünvanı : EUROBANO TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ Adresi : 1. Org. San. Bölgesi 831053 nolu cad. no: 12 Şehitkamil Gaziantep Tic. Sicil no : Gaziantep – 36254 Mersis No : 0381043483100016 

EUROBANO TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ olarak, Kişisel verilerinizi, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili yasal mevzuat kapsamında ve “veri sorumlusu” sıfatımızla aşağıda açıklanan kapsamda işlemekteyiz. İLGİLİ AYDINLATMA METNİNE şirketimizin www.eurobano.com.tr adresinden de ulaşabilirsiniz. 

Şirketimiz, işbu “Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Aydınlatma Metni”ni yürürlükteki resmi mevzuatta yapılabilecek değişiklikler çerçevesinde her zaman güncelleme hakkını saklı tutar. 

EUROBANO TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni, (“Aydınlatma Metni”) KVKK’ nın 10. maddesinde yer alan “Veri Sorumlusu’ nun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı maddesi uyarınca; veri sorumlusunun kimliği, kişisel verilerinizin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi, bu verilerin hangi amaçla işleneceği, kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği, veri işleme süresi ve KVKK’ nın 11. maddesinde sayılan haklarınızın neler olduğu ile ilgili sizi en şeffaf şekilde bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Aydınlatma Metni’nde “Kişisel Verileriniz” için yapılan açıklamalar, “Özel Nitelikli Kişisel Veriler” inizi de kapsamaktadır. 

1- Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi: Kişisel verileriniz, Şirketimiz ile aranızdaki ilişkiye bağlı olarak değişkenlik gösterebilmekle birlikte; otomatik ya da otomatik olmayan yöntemlerle, Şirketimiz bağlı birimleri, insan kaynakları, bilgi işlem birimi, çağrı merkezi ve benzeri vasıtalarla sözlü, yazılı ya da elektronik olarak toplanabilecektir. Kişisel verileriniz, Şirketimiz ile ilişkiniz devam ettiği müddetçe oluşturularak ve güncellenerek işlenebilecek ve hem dijital hem de fiziki ortamda muhafaza altında tutulabilecektir. Kişisel verileriniz, aşağıda ikinci maddede yer alan amaçlar doğrultusunda ve 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir. 

2- Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları: Toplanan kişisel verileriniz; 

  • Başta Turizm ve Gelir İdaresi Başkanlığı olmak üzere Şirketimiz ile ilişkisi bulunan gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi kurum ve kuruluşların (ziyaretçiler, müşteriler, tedarikçiler, iş ortakları vb.) Şirketimiz ve/veya Şirketimize bağlı Merkez ve birimlerinin ürün ve hizmetlerinden yararlanabilmeleri için gerekli çalışmaların ilgili iş birimlerimiz tarafından yapılabilmesi, bu işlemlerin sisteme kaydedilmesi, bu kişiler ve kurumlarla gerekli sözleşmelerin yapılması durumunda sözleşmeye işlenebilecek hususlarda, 
  • Can ve mal güvenlikleri ile hukuki, ticari ve iş sağlığı güvenliklerinin temini, 
  • 4857 sayılı İş Kanunu, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu - kanunlardan ve ikincil düzenlemelerden doğan/doğabilecek yasal ve düzenleyici gereksinimlerin yerine getirilmesi ve bu kapsamda gerekli tedbirlerin alınabilmesi, 
  • Görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca yapılacak denetleme ve/veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi, 
  • Yargı organlarının ve/veya idari makamların istediği bilgi ve belge taleplerinin yerine getirilmesi, 
  • Şikayet, itiraz, talep, öneri, memnuniyet gibi bildirimlerin sizlere daha iyi hizmet verebilmek için bildirim yönetim sistemimizde kayıt altında tutulması, 
  • Güvenlik sebebiyle ve/veya kanundan kaynaklanan yükümlülüklerimiz kapsamında Şirketimize ait lokasyonda kamera görüntülerinin kaydedilmesi, 
  • Şirketimiz ve şirketimize bağlı tüm merkez ve birimlerde sunulan ürün ve hizmetlerin kullanım şekline ilişkin listeleme, raporlama, doğrulama analiz çalışması yapmak, bu hususta istatistiki ve bilimsel bilgiler üretmek, buna bağlı olarak ürün ve hizmetlerimizi geliştirmek, ürün ve hizmetlerimize ilişkin memnuniyeti arttırmak ve bu kapsamda kullanıcıya ilişkin özelleştirmelerde bulunmak, 
  • Şirketimiz ile paylaşılan iletişim kanalları üzerinden doğrudan sizinle irtibata geçebilmek, 
  • Şirketimiz tüm İnsan Kaynakları süreç ve politikalarının yürütülmesi, 
  • Kamu düzeninin ve sağlığının korunması, 
  • Sunulan tüm hizmetlerin finansmanının planlanması ve yönetimi, faturalandırılmasının yapılması, 
  • Eğitim, seminer vb. organizasyonlara katılım taleplerinin yerine getirilmesi, 
  • Veri güvenliği kapsamında, sistem ve uygulamalar için gerekli tüm teknik ve idari tedbirlerin alınması, amaçlarıyla, 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dâhilinde işlenecektir. Kişisel verileriniz, açık rızanız bulunmadan yukarıda belirtilen amaçlar dışında kullanılmayacak olup, yasal yükümlülükler ve resmi kurum/kuruluşlar haricinde üçüncü şahıslarla paylaşılmayacak ya da aktarılmayacaktır. 

3- İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği 

Şirketimiz tarafında işlenen iş bu kişisel verileriniz, müşterilerimizin açık rızasına istinaden veyahut başta sorumlu olduğumuz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili yasal mevzuat kapsamında, işbu “Aydınlatma Metni” nin “Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları” başlıklı “2” no lu maddesinde belirtilen amaçlarla sınırlı ve KVKK’ nın 4. maddesinde belirtilen “Genel İlkeler” e ile 5. maddesinde belirtilen “Kişisel Verilerin İşlenme Şartları” ve 6. Maddesinde belirtilen “ Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları” hükümlerine uygun olarak işlenen kişisel verileriniz, gerektiğinde, işlenmek üzere Şirketimize bağlı merkez ve/veya birimlerine, kanunen yetkili gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi kurum ve kuruluşlara, iş ortaklarına, alt işverenlerine, tedarikçilerine, ürün ve hizmetlerini yürütmek üzere sözleşmesel olarak hizmet aldığı ya da herhangi bir alanda işbirliği yaptığı, yurt içinde ve/veya yurt dışında bulunan gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi kurum ve kuruluşlara, KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde aktarılabilecektir. 

4- Veri işleme süresi: Kişisel verileriniz, işbu Aydınlatma Metni’ nin 2. Maddesinde belirtilen amaçlarla sınırlı olmak üzere; Şirketimiz ve Şirketimize bağlı merkez ve birimlerinin tabi olduğu, diğer ilgili tüm kanun ve sair yasal mevzuatta yer alan veri işleme ve zamanaşımı sürelerine riayet edilerek işlenecektir. Ayrıca iş bu aydınlatma metninde yer alan hususlarda kişisel verileriniz işlenecek veya 3. Kişilerle paylaşılabilecektir. Verileriniz kanunların öngördüğü azami süreler dikkate alınarak 10 yıla kadar saklanabilecektir. Kanunlarda veri işleme sürelerine ilişkin değişiklik yapılması halinde, belirlenen yeni süreler esas alınacaktır. 

5- Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi: KVK Kanun’a göre kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir. Şirketimiz, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, ayrıca Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen önlemleri yeterli düzeyde alır. Şirketimiz, daha iyi hizmet verebilmesi için kişilerin özel nitelikli verilerini ancak ilgili kişiden rıza alarak ve sadece toplama amacına hizmet etmesi için işleyecektir. 

6- Kişisel Veri Sahibinin KVKK m. 11’de Sayılan Hakları: 

KVKK’ nın “İstisnalar” başlıklı 28. maddesinde öngörülen haller saklı kalmak kaydıyla, Kanun’un 11. maddesi çerçevesinde Şirketimize başvurarak, kişisel verilerinizin; 

  1. a) İşlenip işlenmediğini öğrenme, b) İşlenmişse buna ilişkin bilgi verilmesini talep etme, c) İşlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, d) Yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, e) Eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, f) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini 

isteme, g) (e) ve (f) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesin isteme, h) Münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz 

etme, i) Kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme, 

haklarına sahipsiniz. 

Yazılı olarak talepte bulunulması halinde; 

Veri Sahibi Başvuru Formu’ nun ıslak imzalı bir nüshasını, Şirketimiz insan kaynakları Müdürlüğü’ne kimliğinizi tespit edici bir belge ile şahsen veya 11. Madde kapsamında sayılan haklara ilişkin başvuru yapmaya yetkili olduğunuzu gösterir ve noter tasdikli bir vekâletname ile vekaleten teslim edebilir ya da noter aracılığıyla “1. Org. San. Bölgesi 831053 nolu cad. no: 12 Şehitkamil Gaziantep” adresine gönderebilirsiniz. 

Elektronik olarak talepte bulunulması halinde; 

Veri Sahibi Başvuru Formu’nu, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda tanımlı olan “güvenli elektronik imza” sertifikasına sahip bir elektronik ya da mobil imza ile imzalayarak, “Şirketimiz Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi olan [email protected] adresine gönderebilir ya da tarafınıza ait, Şirketimize daha önce bildirdiğiniz ve Şirketimiz sisteminde www.eurobano.com.tr internet adresinde bulunan başvuru formunu doldurularak iletebilirsiniz. Elektronik posta adresine göndermek suretiyle veya başvuru amacına yönelik Şirketimiz tarafından geliştirilmiş bir yazılım ya da uygulama olması halinde bu vasıtalar aracılığıyla iletebilirsiniz. 

Şirketimize ilettiğiniz talepleriniz, talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içerisinde, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul Ve Esasları Hakkında Tebliğ’ in 7. maddesinde belirlenen işlem ücreti karşılığında, yazılı olarak veya elektronik ortamda cevaplandırılacaktır. 

Sertifikalarımız

Müşterilerimize en kaliteli hizmeti sunmaktayız, bu kaliteli hizmetimizi aldığımız sertifikalar ile belgelendiriyoruz. Kalitemizden asla ödün vermeden firmamızı daha ileri noktalara taşımak için gereken çalışmaları özenle yürütmekteyiz.